herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Woensdag 18 juni, Bryce Canyon - Las Vegas

Vandaag weer een busreis op het programma. We rijden via Zion National Park naar Las Vegas.

Zion is een canyon. Het is een beetje vreemd dat Bryce 'Canyon' genoemd wordt terwijl het helemaal geen canyon is en Zion wel een canyon is, maar die naam niet draagt.
Zion is weer totaal anders dan Bryce; grote, massieve, zalmroze rotsen. De weg loopt door de canyon heen en volgens Rita zie je op deze manier maar heel weinig van het mooie park. Beter is het om Zion te voet te ontdekken.
Dat is dan weer iets voor de volgende keer!

We 'doen' Zion op de 'Japanse manier' en rijden dan door naar Las Vegas. De tijd gaat weer een uur terug, het tijdsverschil met Nederland is weer 9 uur (vroeger dan Nederland).

Onderweg kunnen we de wedstrijd Nederland - Australië volgen, omdat een aantal reisgenoten continu in contact staat met het thuisfront en als het duidelijk is dat we gewonnen hebben, wordt het kampioenslied uit volle borst ingezet.

Om 16 uur arriveren we in Vegas en om 18 uur starten we met de city nighttour. Maar het is helemaal nog geen nacht in Vegas om 18 uur en dan zijn de duizenden lichtjes nog niet aan, dus we gaan eerst een paar hotels van binnen bekijken, waarvan ik het Venetian Hotel toch wel een van de mooiste vind, met echte kanalen, bruggetjes en gondels, het San Marcoplein en een hemel die zowel nacht als dag kan voorstellen. Niet van een echte hemel te onderscheiden.

Zoals de meesten wel weten hebben veel hotels op de 'Strip' een thema; je hebt Excalibur (thema Koning Arthur en de Ridders van de Ronde Tafel), New York New York (van buiten een prachtige skyline, incl. Vrijheidsbeeld), Eiffeltoren Residence (een mini-Eiffeltoren en een Arc du Triomph), Circus Circus (waar je het idee krijgt een echte circustent binnen te lopen) en het Luxor (waar een sfinx de ingang van de piramide bewaakt).

Las Vegas is echt een gekkenhuis, het is er altijd druk, in deze maanden gloeiend heet, het staat middenin de woestijn en je ziet er de meest vreemde types. 's Avonds schreeuwen alle reclames en lichtjes je tegemoet en de tegenstelling met de natuurparken van de afgelopen week is wel erg schril, maar desalniettemin genieten we allemaal van de tour.

Down town is een straat overkoepeld en daar krijgen we een gratis lichtvoorstelling boven ons hoofd. Erg mooi allemaal. Natuurlijk gaan we ook nog naar het Bellagio Hotel waar we vergast worden op een show met 1200 waterfonteinen. Inmiddels is het al 22.15 uur en na de hele reis EN 's avonds nog een tour zijn we best wel moe. Pa gaat lekker slapen, maar ik besluit om nog even wat te gaan drinken met een aantal andere reisgenoten.

Het wordt al met al toch een beetje laat en morgen moeten we weer vroeg op, want dan gaan we op excursie naar Death Valley.

Tot nu toe hebben we een prachtige reis en er ligt nog meer in het verschiet.