herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Maandag 23 juni, Modesto - San Francisco

Pa en ik hebben al een redelijke reputatie opgebouwd bij de andere reisgenoten.
Natuurlijk oogst Pa alom bewondering omdat hij op deze 'jeugdige' leeftijd nog zo'n reis onderneemt, maar ook omdat we zo'n beetje op elke plek van onze reis wel iets van onszelf hebben achtergelaten en ik mijn vakantie voor een groot deel zoekend en roepend naar Pa doorbreng ;-) We staan bekend als het komische duo en die laatste actie met de koffers is uiteraard een stunt van ongekende grootte en ik kan nu zeggen dat ik iets heb gedaan waardoor we door niemand meer vergeten worden. Zelfs niet door degene die de bus moet schoonmaken....

Voor onze picknick in Yosemite had ik broodjes, kaas en salami gekocht en heel netjes aan Rita gevraagd of ik onze spullen in de koelbox mocht leggen. Die zat in de ochtend nog gevuld met allemaal ijsklontjes. Die klontjes echter, hebben de nare gewoonte om gedurende de dag te gaan smelten en nu wil het geval dat ik aan het eind van de dag vergeten ben de salami uit de koelbox te halen. Dus toen de schoonmaakster kwam, dreef de salami in het water en had het vet zich 'vastgeklampt' aan de flesjes water en aan de wanden van de koelbox.
Daarop vertelde Rita dat ze vanochtend een lange en zeer boze mail van de schoonmaakster had gekregen over hoeveel werk ze had gehad om alles schoon en vetvrij te krijgen en moest ik schoorvoetend en met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat die salami van mij was. Jullie begrijpen dat wij hier een onuitwisbare indruk achterlaten en dat wij ons nu voorgoed op de kaart hebben gezet!!!

Maar goed, het leven gaat door, ook na deze nieuwe 'bak', en hebben we alweer zon vandaag en zitten we alweer om 8 uur in de bus! Met alweer een druk programma.

Eerst naar Sacramento, de hoofdstad van Californië. Hier in de buurt is het Californische goud gevonden en dat heeft de doorslag gegeven om Sacramento te kiezen als capitool. Het gemeentehuis vertoont veel gelijkenis met het Witte Huis in Washington DC.
Van binnen een mooie koepel en overal zie je marmer. Voor het 'witte huis' staan een paar prachtige bomen met enorme dikke takken.

Na dit bezoek rijden we door naar Old Town Sacramento en drinken daar koffie en scharrelen wat rond in de winkeltjes. Op de rivier ligt een oude radarboot.

Dan rijden we verder richting San Francisco, maar voordat we daar aankomen, gaan we eerst nog naar een van de vele wijnhuizen in de omgeving van San Francisco.
Het meest bekende wijngebied is Napa, maar wij gaan naar Sonoma en we stoppen bij Family Vineyards Jacuzzi; een heel mooi, door bloemen omringd landhuis, met binnenplaatsje, fontein en mooie doorkijkjes. Het doet een beetje hacienda-achtig aan.

De wijnen die we te drinken krijgen vind ik niet echt geweldig, terwijl ik tijdens deze reis eigenlijk nog geen slechte wijn heb gedronken (wel hele dure, zoals jullie wellicht weten!)
Ik bestel steeds een rode Merlot en die is altijd goed, waar ik ook ben.

Na dit bezoek rijden we door naar San Francisco en Rita besluit om meteen door te rijden naar The Golden Gate Bridge, omdat de weersverwachting voor morgenochtend mist voorspelt en dan is er van de brug niets te zien. Als we bij de brug uitstappen worden we verrast door een ijzige, harde wind vanaf de Pacific. Het is niet warmer dan 13 graden en dat is in groot contrast met de laatste stop in Sonoma. Gelukkig heb ik deze brug al een keer 'belopen', dus ik ga na de fotoshoot weer lekker de bus in.

Om 16.30 uur arriveren we in het hotel en om 18 uur moeten we weer de bus in voor een citytour by night met diner op Pier 39. En Pier 39 is heel leuk, want daar liggen zeeleeuwen op de pontons, die oorspronkelijk bedoeld waren voor het aanmeren van luxe vaartuigen. Alleen gingen die zeeleeuwen op de boten liggen en die werden daar natuurlijk niet mooier op en roken ook niet zo lekker meer.

Als we aankomen bij Pier 39, staat ons een onaangename verrassing te wachten; geen zeeleeuw te zien! Die zijn zeker ook op vakantie.....

Dan maar een beetje lanterfanten op de pier en eten. Het eten is niet vies, echter ook geen culinair hoogstandje, maar we hebben het wel gezellig met zijn allen.

Na het eten nog even naar Treasure Island gereden en vandaar uit een prachtige view op de skyline van SF by night.

Dan terug naar het hotel en schrijven aan mijn blog.

Nog 4 nachtjes slapen en dan weer naar huis. Vreemd idee dat ik volgende week weer gewoon in Purmerend loop.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!