herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Maandag 9 juni, Los Angeles - San Diego

In de vroege ochtend op weg van LA naar San Diego (SD), een van de meest zuidelijke steden van de VS, o.a. bekend om zijn dierentuin en Seaworld. SD wordt door de Amerikanen zelf als een van de aantrekkelijkste steden gezien, door de relaxte sfeer en de aangename temperatuur.

We maken een stop in het kunstpark Balbao, met musea en exotische tuinen. Er staan heel mooie, oude gebouwen en vijvers met waterlelies. Het ziet er allemaal even verzorgd en fleurig uit en er heerst een serene rust.

Daarna bezoeken we Old Town, San Diego State Historic Park; een dorp in volledig oude stijl. Natuurlijk met veel Spaanse en Mexicaanse invloeden. Daarna voert de tocht ons naar Coronado Island; een schiereiland voor de meer welgestelden in deze regio. Hier krijgen we een prachtig uitzicht op de skyline van SD. Het noordelijk deel van Coronado wordt in beslag genomen door de Amerikaanse Navy.

Op onze rondrit zien we in een baai het oudste zeilschip ter wereld liggen: The Star of India (150 jaar oud). Deze wordt nog steeds te water gelaten bij speciale gelegenheden. Iets verderop ligt een enorm vliegdekschip, het Midway Aircraft Carrier Museum, met een dek vol helicopters, straaljagers en vliegtuigen.

Dan gaan we langzamerhand richting hotel. Morgen staat er een vrij in te vullen dag op het programma en ik wil pa graag meenemen naar Seaworld.