herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Vrijdag 6 juni, Amsterdam - LAX

Vandaag is het zover! We gaan op reis...

We vliegen om 10 uur 's morgens en we dienen ongeveer 3 uur van te voren aanwezig te zijn.

Ondanks alle voorbereidingen kom ik toch nog tijd te kort en het is al later dan gepland als ik naar Herman rijd om hem op te pikken. Ik zie hem nog niet staan, dus ik loop naar zijn huis om aan te kloppen, maar al wie er opendoet, geen Herman. Maar ja, hij is ook een beetje doof, dus dan maar even telefoneren, maar ook daar reageert hij niet op. Na ongeveer 10 minuten bellen, schreeuwen, tikken en kloppen, loop ik naar mijn auto toe en rijd de straat weer uit. En daar zie ik Herman staan, op een voor mij geheel vreemde hoek. Enfin, hij zit en we rijden naar mijn broer Ed in Aalsmeer. Hij brengt ons verder naar Schiphol en zorgt dat de auto veilig geparkeerd staat op zijn terrein.

Alles gaat verder goed en rond 10.25 uur zitten we in de lucht voor een ongeveer 10,5 uur durende vlucht naar LAX (het gebied rond het vliegveld van Los Angeles).

Ondanks onze weerstand tegen zo'n lange zit, valt het al met al reuze mee. We worden goed gelaafd door de KLM en om 12 uur locale tijd staan we weer met onze voetjes op vaste bodem.

Het is in Nederland 9 uur later dan in LA.

We worden met een shuttlebus gratis naar ons hotel vervoerd en daar kunnen we een beetje acclimatiseren. LAX is niet bijzonder mooi en er is weinig te beleven, dus we besluiten onze tijd goed te besteden en we pakken de Blue Bus naar Santa Barbara Beach en Herman werpt zijn eerste blik op de Pacific. We lopen de pier af en we genieten van het uitzicht, het mooie weer en het feit dat we zo'n beetje 10.000 km van huis verwijderd zijn, maakt het allemaal wel heel onwerkelijk.

's Avonds gaan we eten bij Dennis, een restaurantketen die we de rest van de vakantie ook regelmatig tegenkomen, en we bestellen natuurlijk weer veel te veel. Ik was even vergeten hoe groot de porties ook alweer zijn in Amerika.

De vermoeidheid begint rond 20 uur wel toe te slaan en bijna slaapwandelend gaan we terug naar het hotel en duiken onze koffer in. Als ik het goed geteld heb, zijn we dan zo'n dikke 20 uur in touw geweest.

Morgen komt de rest van het reisgezelschap en hebben we nog een dagje voor onszelf.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!