herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Woensdag 11 juni, San Diego - Phoenix

Ook vandaag moeten we weer om 8 uur in de bus zitten. Na een heerlijk ontbijt van verse vruchten, yoghurt, serials en 4 mini-muffins hebben we enige stress om alles op tijd in orde te krijgen.  Bizar om te merken hoe even buiten San Diego landschap en klimaat al snel veranderen; het wordt steeds droger, de vegetatie verandert van groen in bruin en van dichte bosschages in hier en daar een plukkie. Dan komen wij in Imperial Valley en het is heel vreemd om te zien dat hier (in een soort van woestijn) van alles verbouwd wordt; katoen, citrusvruchten, mais. Er zijn farms met runderen, middenin de woestijn! Ons hotel bevindt zich in Scottsdale; dat is in hetzelfde deel als waar onze familieleden Elinor and Ed, wonen.    Om 17.30 uur worden we opgehaald door Elinor en Ed en zij lijken geen steek ouder dan toen wij hen in 2009 voor het laatst zagen. Zij hebben een heerlijk maaltje voor ons gemaakt van steak, asperges met Hollandaise saus en een heel speciaal gerecht met bonen, gehakt en allerlei andere ingredienten. En koffie met buttercake toe. Uiteraard hebben we de laatste nieuwtjes uitgewisseld en de vriendschap versterkt. Elinor is inmiddels 71 jaar en nog steeds fulltime aan het werk. Elk jaar zegt ze met pensioen te gaan, maar dan kan ze niet al die leuke dingen doen waar zij zo van houdt. Eenmaal voor de deur van hun huis toont zij ons haar laatste aanwinst: een witte Mustang Convertible. Echt helemaal geweldig!!! En hiermee heeft zij ons ook weer naar het hotel teruggebracht, zoals het hoort; de mannen achterin en ik naast Elinor....