herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Donderdag 12 juni, Phoenix - Williams (Grand Canyon)

Iedereen zit weer om 8 uur in de bus en de tocht voert ons vandaag naar Williams, dicht bij de Grand Canyon. Het landschap waar we door heen rijden is niet echt spectaculair met uitgedroogd gras en hier en daar een bosje, maar ik weet dat dit snel gaat veranderen als we eenmaal in Sedona zijn. In Sedona staat Bell Rock, een prachtig rode rotsformatie en het is er natuurlijk heel toeristisch en gezellig. We komen in een winkeltje terecht met allemaal natuurstenen en van Herman krijg ik een mooie turkoois hanger. We kunnen onze weg niet vervolgen door Oak Greek Canyon vanwege een brand die daar gewoed heeft, dus we moeten dezelfde weg terug nemen en we zetten koers naar de luchthaven vlak bij de Grand Canyon. Daar gaan de mensen die geboekt hebben met een helikopter de lucht in en maken een tocht over de GC. Herman en ik blijven liever met de voetjes op de vaste grond; Pa wil eerst wandelen en zich laten verrassen door de mooie natuur en ik ben een bangepoepert als het op vliegen aankomt. Maar voordat we bij de luchthaven aankomen, stoppen we bij een grote winkel met kleding, sieraden, schoenen etc. en daar kan ik de verleiding niet weerstaan om bij mijn pas veroverde hanger een bijpassende ring te kopen. Als de groep de lucht in is, gaan we met de overige mensen naar de Imax om naar een film over de GC te kijken, maar helaas gaat dat niet door, want die begint pas veel later en dan zijn we niet op tijd om de anderen weer op te halen. Dus drinken we bij McDonalds maar een lekkere ijskoffie. Later op de avond gaan we met 12 man eten in Williams, een plaatsje aan de historische Route 66; de eerste weg van oost naar west (van Chicago naar Santa Monica LA). Deze weg is ongeveer 3000 km lang en inmiddels in onbruik geraakt door de aanleg van een nieuwe weg. We komen terecht in een Italiaans-Mexicaans restaurant en het is lekker eten daar en het wordt een heel gezellig diner.