herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Maandag 16 juni, Moab - Bryce Canyon

Vanmorgen weer om 8 uur in de bus. Pa en ik zijn steeds meer op elkaar ingespeeld en alles gaat goed zolang ik de koffers inruim en Pa lekker kan douchen en 'rondtutten' en we geen haast hebben. Wij gaan op weg naar Bryce Canyon, toch nog steeds mijn favoriete plek in Amerika tot nu toe... Onze eerste stop is in Goblin Valley State Park. Een goblin is een 'spookje' en ja, als we deze bijzondere formaties zien, lijkt het wel of al die spookjes met de konten tegen elkaar aan het vergaderen zijn. Maar als je lang genoeg kijkt zie je er allerlei figuren in (a dirty mind is a joy forever!!!). Het is alweer een bijzonder landschap en wederom verbazen we ons over de vele 'gezichten' van Amerika. Kan het nog gekker? Het is een beetje bewolkt, maar dat is in dit park niet erg, het verhoogt de sfeer alleen maar. Dan rijden we door naar Capitol Reef National Park. De Waterpocket Fold is een 160 km lange rotsmuur in de aardkorst die dit park kenmerkt. Een mooi gebergte met weer een andere 'look' dan alle voorgaande National Parks. Het wordt bijna eentonig om te schrijven, maar ook hier genieten we weer van de mooie natuur. Wat het allemaal nog specialer maakt, zijn de constant verschillende kleuren van de rotsen en bergen; wit, zalm, rood, groen, aubergine en geel en alle combinaties in dezelfde berg zijn mogelijk... Tijdens de lunch eten we voor de eerste keer weer bij een Subway en dan kopen we een 'footlong' (12 inch) 9 grains bread met kip, bacon en de nodige toebehoren en 2 limonades; en dit alles voor nog geen 10 dollar. En of we nog niet genoeg mooie natuur hebben gezien, rijden we door naar Escalante Canyon. Hier stoppen we op de 'Japanse manier'. Uit de bus, foto maken en d'r weer in. Intussen blijkt het 'geheugenprobleem' van mijn videocamera niet opgelost en dat terwijl ik gisteren 80 dollar heb uitgegeven aan een nieuwe geheugenkaart. Iedere keer als ik wil filmen krijg ik de melding dat mijn interne geheugen vol is en een geheugenkaart blijkt een extern geheugen, dus zodoende is mijn probleem nog steeds aanwezig. Moet wel opgelost worden voor morgen: de wandeling in Bryce Canyon. Anders moet ik volgend jaar weer terug naar Amerika ;-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!