herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Donderdag 26 juni, Santa Maria - LA

Na een iets langere nachtrust rijden we van Santa Maria via het Santa Ines gebergte naar Santa Barbara. We vervolgen onze reis dus in zuidelijke richting. Prachtig groen begroeide bergen. In het dalgebied zien we regelmatig plastic serres waar frambozen worden geteeld. Dit om de bessen te beschermen tegen te fel zonlicht. We klimmen stevig naar boven. Net de top over hebben we al zicht op Santa Barbara. Onderweg bezoeken we nog een van de vele Spaanse missieposten; een kerkje met oudroze koepels. Op het pleintje ervoor hebben kunstenaars mooie krijttekeningen gemaakt. In Santa Barbara gaan we naar het strand. Pa en ik zijn hier de eerste dag al geweest, maar dat is natuurlijk geen probleem. Hier verblijven veel beroemdheden en het is een heel dure regio om te wonen. Voordat we aankomen in LA bezoeken we de volgende beach: Santa Monica. Een mondaine badplaats en het decor van de populaire tv-serie Baywatch. Een laatste stop bij Venice Beach, waar de bodybuilders op het strand trainen en waar nog veel hippies wonen. Muscle Beach, het is echt wat je ziet op tv, die maniakken hebben hier dus gewoon een fitnesscenter in de open lucht op het strand. Hier is een gezellige drukte, life entertainment en toffe reggae muziek, bezienswaardige maffe figuren en toko's vol Californische gadgets, drinks, ijsjes en taco's en de wietgeurtjes krijg je er gratis bij. In de vroege avond rijden we richting centrum LA. Een laatste etentje met de groep in een gezellig steakhouse. Dit wordt al sinds jaar en dag door een Zweed uitgebaat. Het is een gezellige drukte tijdens het diner. Wijntje, steakje (zeg maar gerust 'steak') en heel wat gelach later staan we, vanaf Griffith Observartory (hoog in de bergen) voor de laatste keer naar een waanzinning mooi LA te kijken. We kunnen er eigenlijk geen genoeg van krijgen en ik hoop zeker nog een keer terug te komen.