herman-en-elma-in-het-wilde-westen.reismee.nl

Vrijdag 13 juni, Grand Canyon

Vandaag kunnen we uitslapen, we hoeven pas om 9 uur in de bus te zitten. Deze morgen begint met de ontdekking dat de jassen van Pa en mij op onnavolgbare wijze verdwenen zijn uit zijn koffer. Nergens meer te vinden. Wij weten allebei niet wat er gebeurd kan zijn met deze kledingstukken. En op het moment dat Pa zijn dure, nieuwe sportschoenen aan wil doen om de wandeling in de GC te maken, komen we tot de onaangename verrassing dat ook die schoenen niet meer in zijn koffer zitten. Nou had Pa al niet veel kleren bij zich en had hij eerder ook al een onderbroek ter droging op de lampenkap gelegd en vergeten in te pakken, dus de 'kledingkeus' van Pa wordt steeds beperkter. Enfin, als we dit positief benaderen kunnen we gerust stellen dat de koffer van Pa steeds overzichtelijker wordt..... De bus rijdt ons in een uur tijd naar Bright Angel Lodge (een prachtig uitzichtpunt op de GC). Het is mooi weer, ongeveer 23 graden en er staat een behoorlijk stevige wind, die soms wel hinderlijk is, maar die ook wel weer voor de nodige verkoeling zorgt. Pa kijkt zijn ogen uit en kan er werkelijk geen genoeg van krijgen. Kijk, hiervoor hebben we dit dan ook gedaan!!! Van Bright Angel Lodge (BAL) rijden we met de gratis shuttle naar het meest westelijke uitzichtpunt 'Hermit's Rest' en het is de bedoeling dat wij de 11,4 km teruglopen naar Bright Angel Lodge. De wandeling volgt steeds de South Rim (Rim = de rand van de canyon). Onderweg worden we verwend met fraaie vergezichten, een mooi blauw vogeltje (Stellers Jay) en er zweven Turkey Vultures en Amerikaanse condors boven onze hoofd. Helaas  blijkt dat we te weinig water hebben meegenomen en de tocht is voor Pa toch iets zwaarder dan verwacht en we besluiten bij Hopi Point (ook weer een uitzichtpunt en tevens bushalte) op de bus te stappen en de laatste 3 km terug naar BAL te rijden.  Maar we hebben echt een heel mooie wandeling gemaakt en heel erg genoten. Eenmaal terug in het hotel eten we een lekkere steak en is er weer een mooie dag voorbij.